Scott Karp se pregunta en esta nota en Publishing 2.0, ¿a dónde va a parar el dinero en publicidad que deja de entrar en los periódicos?
Su respuesta es que, desgraciadamente, nada indica que pase del diario en papel a la página de Internet. Dice que, por lo regular, tiene uno de estos cuatro destinos:
- Craigslist, Kijiji, or other free classified websites
- Businesses stop advertising altogether (never saw ROI)
- Businesses shut down entirely (e.g. retailers)
- Prolonged cyclical downturn (e.g. real estate)
Por lo demás, si vamos a hablar sobre la crisis de los diarios prefiero una postura constructiva como la de Karp, porque como señala este análisis de la consultora Kubas las cosas solo irán peor en 2009 (y aquí la nota en Follow the Media sobre el tema). Y volviendo al tema de la crisis, el diario británico The Independent publica esta visión inglesa sobre la crisis de los diarios en EEUU, donde dice una verdad dolorosa:
"In the US, as in perhaps no other country, this is more than the pain of a harsh new competitive reality. For an industry whose foundation myth is written in the First Amendment to the Constitution and whose patron saints are Bob Woodward and Carl Bernstein, whose Watergate investigations for the Washington Post brought a president to book, the difficulties facing the newspaper industry represent a collective psychological trauma. "A free press is the only business stipulated by the Constitution," thundered a cadre of past and present LA Times journalists, as they launched a lawsuit against Zell over his leadership of their parent company. "News organisations are both businesses and public trusts. No other entity – no website, no blogger – is on the horizon to replace the boots on the ground around the world providing Americans with the information we need to function in a global economy."
miércoles, 17 de diciembre de 2008
¿Y dónde queda el dinero?
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